Over 430 forfattere har bidratt i Open Access-bøker fra Cappelen Damm Akademisk
I løpet av 2018 vil Cappelen Damm Akademisk ha totalt utgitt over 40 Open Access-bøker. Mer enn 430 forskere har bidratt.
I løpet av 2018 vil Cappelen Damm Akademisk ha totalt utgitt over 40 Open Access-bøker. Mer enn 430 forskere har bidratt.
I denne artikkelserien skriver artikkelforfatterne og lærere ved Oslo voksenopplæring Skullerud om hvordan de lykkes med å få elevene ut i arbeidspraksis som fungerer ved hjelp av et detaljert opplegg og god oppfølging.
Har du først skjønt det, kommer du ikke utenom; sammenhengen mellom en vannpumpe i koleraens tid og de elektroniske journalene. Hemmeligheten ligger i systematisk kartlegging og dokumentasjon. Det stoppet koleraepidemi i London, og det sikrer kvaliteten på helsehjelpen som blir gitt i dag.
Det nærmer seg Sankthans, og Olsok er ikke langt unna, den heller. Kanskje trenger du et lite opplegg de siste dagene før elevene tar ferie?
Det nye tidsskriftet «Forskning og Forandring» søker å demme opp for kløften mellom akademia og ulike praksisfelter i velferdsstaten.
Kan en politimann true en kidnapper for å redde et barn i åpenbar livsfare?
Atferd blir til i møte mellom mennesker. Ethvert individ har sitt eget utgangspunkt og sin egen læringshistorie. Erfaring er noe individuelt, men den kan meddeles andre. Voksenpersoner lærer om barns vansker gjennom de daglige møtepunktene. Tillitsbygging er nøkkelen til å åpne opp for dialogen som kan avdekke vanskene.
I hvilken grad er det fysiske miljøet åpent og inkluderende for barn og unge? Hvem deltar, og hvordan deltar de? Slike spørsmål danner utgangspunktet for antologien "Barn og unge. By, sted og sosiomaterialitet", redigert av Sissel Seim og Oddrun Sæter.